loading...
کسب و کار الکترونیکی
غلامرضا سعیدیان بازدید : 156 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

مدل کسب و کار (E-business model)

کسب و کار الکترونیکی در یک تعریف ساده واژه ای به معنی انجام کسب و کار با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزار های مرتبط است. و تجارت الکترونیک از این دست دارای مفهومی کوچک تر و محدود تر نسبت به کسب و کار الکترونیکی است.

در یک نگاه کلی می توان گفت کسب و کار الکترونیک عبارتست از کاربردی کردن کلیه سیستمهای اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرآیندهای کسب و کار. امروزه این فرآیندها با استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر وب توسعه می یابند.

او همچنین ظرفیتهای کسب و کار الکترونیک را به صورت زیر بیان می کند:

کاربری های کسب و کار الکترونیک می تواند به سه شاخه مختلف تقسیم بندی شود.

  • • مدیریت ارتباطات مشتریان

    • برنامه ریزی منابع سازمانی

    • درگاه اطلاعات کارمندان

    • مدیریت دانش

    • مدیریت کارهای تیمی

    • سیستم مدیریت اسناد

    • مدیریت منابع انسانی

    • کنترل فرآیند

    • مدیریت تراکنش های داخلی

هدف و کاربرد کسب و کار الکترونیک

این کاربری ها می تواند مورد استفاده افراد مختلفی قرار گیرد:

• همه کاربران اینترنت

• فقط کارمندان در اینترانت

• گروه خاصی از کاربران هدف در یک اکسترانت (مثل مشتریان و شرکا)
برخی نیز کسب و کار الکترونیک را ترکیبی از تجارت الکترونیک، هوشمندی شرکتها، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت زنجیره ی تامین و برنامه ریزی منابع شرکت می دانند که به صورت زیر بیان می شود:

EB=EC+BI+CRM+SCM+ERP

هر یک از مفاهیم فوق دارای تعاریف و حوضه های گسترده ای است که خود در این مقاله نمیگنجد ولی در مباحث آینده، در موقعیت مقتضی به توضیح آنها خواهم پرداخت.

انواع تجارت الکترونیک

 تجارت الکترونیک با توجه به نوع فعالیت ها و طرفین آن به قسمتهای مختلفی تقسیم میشود. مهمترین مدل های تجارت الکترونیک عبارتند از:

ارتباط فروشنده با فروشنده

ارتباط فروشنده با مصرف کننده

ارتباط مصرف کننده با مصرف کننده

ارتباط مصرف کننده با فروشنده

ارتباط نقطه به نقطه

ارتباط فروشنده با اداره

ارتباط مصرف کننده با اداره

همچنین مدل های دیگری نیز پیشنهاد شده که به این اندازه معتبر نیست.

B2B اولین خرید و فروش معاملات الکترونیکی است و هنوز هم طبق آخرین آمار بیشترین عایدی را کسب می کند. در B2B تجار نه تنها مجبورند مشتریان خود را بشناسند، بلکه باید واسطه ها را نیز شناسایی کنند. در این مدل همه ی شرکاء و خدمات مرتبط با تجارت بین المللی از قبیل: تأمین کنندگان، خریداران، فرستندگان دریایی کالا، لجستیک (پشتیبانی)، خدمات (سرویس های) بازرسی، اخبار بازاریابی و کاربریهای نرم افزار را که موجب سهولت در امور تولید، خرید و فروش می گردند در یک محل گرد هم می آیند.

B2B در جایی استفاده می گردد که بخواهیم خرید و فروش عمده را به کمک تجارت الکترونیکی انجام و خارج از حیطه خرده فروشان عمل نماییم. چرا که خرده فروشی در اینترنت با خطرات بسیار همراه است زیرا مشتریان تمایل ندارند تا همه چیز را از روی اینترنت خردیداری کنند و فقط روی برخی از اجناس دست می گذارند و سایر موارد برایشان اهمیت چندانی ندارد. شرکت Cisco یکی از اولین شرکت های بزرگی بود که در جولای ۱۹۹۶ سایت تجارت الکترونیکی خود را راه اندازی کرد و بعد از آن تلاش جدی، بقیه ی شرکت ها برای چنین امری آغاز شد. یک ماه بعد شرکت های کامپیوتری عظیمی نظیر Microsoft و IBM نرم افزارهای تجاری خود را که امکان انجام فروش از طریق اینترنت را فراهم می کرد به بازار عرضه نمودند.

Forrester Research که به تجزیه و تحلیل فعل و انفعالات در بخش فناوری مشغول است در ۱۹۹۹ تخمین زد که حجم مبادلات B2B تا سال ۲۰۰۴ در ایالات متحده به یک تریلیون دلار و در سال بعد از آن به ۲/۷ تریلیون دلار برسد. دولت استرالیا با همکاری شرکت معتبر ITOL قصد دارد در یک برنامه ۵ سال مبلغ ۶/۶ میلیون دلار برای زیر ساخت های تجارت الکترونیک هزینه کند. این مبلغ صرف برنامه B2B خواهد شد. به صورت طبیعی در B2B فروش مستقیم، منبع اصلی درآمد به حساب می آید، مانند وقتی که یک فروشنده محصول خود را به یک فروشنده دیگر مستقیماً می فروشد. با این وجود وب می تواند روی فروش مستقیم تأثیر بگذارد و این قاعده را بر هم بزند.

در این نظام جدید اقتصاد جهانی که به سمت تداوم ارتباطات الکترونیکی در حال پیش روی است مشکلاتی نیز وجود دارد. از جمله اینکه رو در رو نبودن مشتری و فروشنده باعث می شود تا معامله به صورت گیرد. این مشتریان برای دریافت اطلاعات بیشتر باید به تلفن به مرکز اصلی وصل شوند، اما هیچ تضمینی برای اینکه کسی آن سوی خط باشد وجود ندارد.

 

بیشترین سهم در انجام تجارت الکترونیکی از نوع B2C را خرده فروشی تشکیل می دهد. این نوع تجارت با گسترش وب به سرعت افزایش پیدا کرد و اکنون به راحتی می توان انواع و اقسام کالاها از شیرینی گرفته تا اتومبیل و نرم افزارهای کامپیوتری را از طریق اینترنت خریداری کرد. B2C از حدود ۵ سال پیش با راه اندازی سایت هایی چون amazon و CDNOW آغاز شد. Jeff Bezor مؤسس شرکت amazon، سایت خود را فقط برای فروش کتاب از طریق اینترنت راه اندازی کرد و این ایده ساده مقدمه ای بود برای یک تحول جهانی.

در تجارت الکترونیکی B2C در یک طرف معامله، تولید کننده (فروشنده) محصول و در طرف دیگر، خریدار (مصرف کننده نهایی) قرار دارد. موفقیت در این مدل وابسته به تجربیاتی است که به مشتری ارائه می گردد . باید به مشتری سرویس های ارائه گردد که در مدل سنتی به آنها خود خو گرفته است و شرایط مشابه را به وجود آورد. شرکت هایی نظیر amazon و REI روی شهرت خود محیط نیرومند online را تدارک دیده اند که بتوانند رضایت بی چون و چرای مشتری را جلب نمایند. شکل دیگر تجربیات Online مشتری این است که رابطه تصویری با مشتری به درستی انتخاب گردد. متن و گرافیکی که مشتری باید با آن به جای فروشنده تبادل نظر کند باید خوب طراحی شده باشد.

پس از هک شدن بسیاری از وب سایت های خرده فروشان اینترنتی مانند Creditcards و egghead و … بسیاری از مشتریان نسبت به دزدیده شدن اطلاعات شخصی شان توسط هکرها بسیار حساس شده اند، که این امر باعث کاهش معاملات الکترونیکی در مقاطع و فواصل زمانی زیادی شده، اما معاملات را به نقطه صفر نرسانده است و مردم هنوز از فروشگاه های Online استفاده می کنند.

هم اکنون این روش در کشور ما موجود است و مورد استفاده قرار می گیرد و در این روش خریدار به طور مستقیم با توزیع کننده از طریق اینترنت وارد معامله می شود. هم اکنون سازمانی هایی مانند شهروند چنین خدماتی را ارائه می کنند، اما این خدمات هنوز به صورت عامله در میان ما جا نیفتاده است. حتی میان کاربران حرفه ای اینترنت در ایران استفاده از این خدمات کمتر مرسوم است.

 

در این مدل تجارت الکترونیکی، مزایده ها و مناقصه های کالال از طریق اینترنت انجام می گیرد. مدل C2C شبیه نیازمندیهای طبقه بندی شده یک روزنامه و یا شبیه به یک دکه در بازار دست دوم یا سمساری است. ایده اصلی این مدل این است که مصرف کنندگان با یکدیگر بدون واسطه به خرید و فروش بپردازد. ebey غول حراجی Online بزرگ ترین نمونه اولیه مدل C2C می باشد. ebey خود چیزی نمی فروشد و به عنوان واسطی بین خریداران و فروشندگان به ارائه محصولاتتی در حراجی Online عمل می کند. به عنوان مثال ebay اجازه می دهد فروشنده قیمت اولیه خود را در حراجی قرار دهد و سپس شرکت کنندگان در حراج قبل از اتمام مدت باید روی کالای به حراج گذاشته شده اظهار نظر کنند. سایت های اینترنتی دیگر نظیر Autobytel و Carsmart نمونه هایی از مدل C2C می باشد.

به دلیل ناچیز بودن هزینه تبلیغات در اینترنت استفاده از مدل C2C توسط کاربران اینترنتی جهت فروش کالاهای مورد نظر خود توجه قرار گرفته است.

 

در حالیکه بازار مصرف کننده Online روز به روز در حال گسترش است، بسیاری از خریداران دریافته اند که شیوه انتخاب محصول بسیار گسترده و ممکن است آنان را غوطه ور سازد. چرا که وقتی مصرف کنندگان، سایت هایی را در ارتباط با فروش محصول مورد نظر خود می یابند، یافتن خود محصول در آن سایت و به دست آوردن قیمت محصول اغلب کار دشوار است.

بنابراین جهت راحت تر نمودن امر خرید، نیاز به روشهای جدید خرید و فروش اینترنتی Online است که در آژانس های فروش به سوددهی منتهی شود بایستی از یک استرتژی فروش استفاده نمایند مانند Priceline که خود را با این استراتژی تطبیق داده است.

 

مدل تجارت الکترونیکی P2P برای تسویه حساب کردن شرکت کنندگان در حراج با فروشنده است که مشهورترین آنها سرویسی است به نام Paypal. تجارت P2P در چهار چوبی کار می کند که افراد بتوانند مستقیماً باهم پول رد و بدل کنند و در حالیکه سهم اصلی داد و ستد پولی را نقل و انتقالات رو در رو بعهده دارد، فناوری تلفن های همراه تعداد افراد بیشتری را در داد و ستد غیر حضوری سهیم می کند. قبل از Paypal بسیاری از تاجران Online در قد و قواره های متفاوت پرداخت مشتریها را از طریق حساب کارت های اعتباری تجارت دریافت می کردند.

با استفاده از سخت افزار Mondex که زیر مجموعه Mastercard می باشد، کاربران قادرند نقل و انتقالاات الکترونیکی پولی خود را انجام دهند و پول خود را از یک کارت اعتباری به کارت اعتباری دیگر منتقل نمایند. تحوه استفاده از تلفن همراه بدین صورت است که به جای فناوری GSM که استاندارد معمول ارتباطی تلفن همراه در بسیاری از کشورها به ویژه در اروپاست، فناوری دیگری تحت پروتکل بکارگیری نرم افزار کاربردی از طریق تجهیزات بی سیم (Wireless Application Protocol)که به اختصار WAP نامیده می شود، جایگزین می گردد. در این شیوه جدید، هر تلفن همراه از طریق مرکز تلفن با یک کامپیوتر سرویسگر مرتبط می شود و می تواند نرم افزار مورد نیاز کاربر خود را بر روی کامپیوتر مذکور فعال نماید. بدین ترتیب استفاده کننده می تواند اطلاعات خود را از طریق کامپیوتر سرویسگر که خود از طریق اینترنت و یا شبکه های ارزش افزوده (VAN) به مراکز تجاری و خدماتی متصل است ارسال و یا دریافت نماید.

 

این نوع تجارت الکترونیکی شامل تمامی مبادلات تجاری ــ مالی بین شرکت ها و سازمان های دولتی است. تأمین نیازهای دولت توسط شرکت ها و پرداخت عوارض مالیات ها از جمله مواردی است که می توان در این گروه گنجاند. تجارت B2A در حال حاضر دوران کودکی خود را طی می کند ولی در آینده ای نزدیک زمانی که دولت ها به ارتقاء ارتباطات خود تمایل و توجه نشان دهند، به سرعت رشد خواهد نمود.

 

مدل تجارت الکترونیکی C2A هنوز پدیدار نشده است. ولی به دنبال رشد انواع B2C و B2A، دولت ها احتمالاً مبادلات الکترونیکی را به حیطه هایی همچون جمع آوری کمک های مردمی، پرداخت مالیات بر درآمد و هر گونه امور تجاری دیگری که بین دولت ها و مردم انجام می شود، گسترش خواهند داد.

حال هر یک از این مدل ها را به اختصار توضیح می دهم:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

با تجربه و آزمایش تمام مدل های تجاری Online که تا کنون بیان شد، مشخص است که با وجودی که تجارت الکترونیک که پدیده تقریباً جدید و نوپاست اما بسیار فعال است. دانشمندان صنعتی معتقدند که یافتن منابع درآمد Online مطمئن، با سعی و خطا آزمایش می شود. مدل های B2C و B2B بیشترین توجه را امروزه به خود جلب کرده اند ولی مدل های دیگر هنوز در حال تعدیل استراتژیهایشان هستند و روشهایشان را گسترش می دهند. به هر حال عاقلانه است که ما راجع به ۵ سال ابتدای کار تجارت الکترونیک مانند ۵ سال ابتدای زندگی یک کودک بیندیشیم.

 

غلامرضا سعیدیان بازدید : 107 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

ارسال ایمیل تبلیغاتی با نرم افزار ایمیل مارکتینگ

همان طور که می دانید ارسال ایمیل تبلیغاتی یکی از روش های بازاریابی اینترنتی می باشد که با استفاده از آن برای تبلیغات کسب و کارتان می توانید ماهیانه میلیون ها تومان را به حساب های خود اضافه کنید. حتما تا به حال برای شما نیز ایمیل های تبلیغاتی بسیاری آمده است که شما را به خود جلب کرده اند اما آیا با خود فکر کرده و یا خواسته اید تا شما نیز از این طریق اقدام به کسب درآمد نموده و ایمیل های تبلیغاتی بفرستید؟ و کسب و کار خود را رونق بخشید؟

 ارسال چندین ایمیل ممکن است نتیجه ی مطلوبی نداشته باشد، اما زمانی که شما یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ دارید و لیستی از هزاران ایمیل دردسترس شماست، می توانید با ارسال نکات مهم و ارزنده در مورد کسب و کار خود نتیجه ایی مطلوب در حد موتورهای جستجو نظیر گوگل را داشته باشید در واقع با ترویج تعامل با ارسال ایمیل تبلیغاتی می توانید در بازاریابی اینترنتی موفق تر شوید.

استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ، روش موثری است كه اگر به شكل مناسبی انجام شود، می‌تواند به توسعه یك كسب و كار و فروش بیشتر كمك كند. منافع و امكاناتی كه یك محصول یا خدمات برای خریدار فراهم می‌كنند، عامل موفقیت فروش است. ویژگی‌ها و مشخصات كالا یا خدمات در یك سو قرار می‌گیرند و آن چه كه برای مشتری فراهم می‌آورند در سویی دیگر. به عبارتی یك بازاریاب موفق در خط به خط ایمیل ارسالی خود از فواید كالایش حرف می‌زند. بعد از یك تیتر جذاب و جالب توجه در ایمیل خود، این اولین جمله پیام تبلغاتی است كه تعیین می‌كند آیا خواننده به سراغ جمله دوم می‌رود و مطالعه پیام را ادامه می‌دهد یا خیر. هر جمله نیز به نوبه خود اهمیت دارد چرا كه جذابیت و مناسب بودن هر یك می‌تواند، خواندن عبارات بعدی را تضمین كند. هر كلمه و هر عبارت می‌بایست جوری انتخاب شوند كه امكان فروش و موفقیت پیام را توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگ بیشتر كنند.

در نظر داشته باشید پیام فروش الكترونیكی که با نرم افزار ایمیل مارکتینگ ارسال می شود طوری باشد که انگار در حال گفتگو با خواننده ایمیل هستید. یك گفتگوی فروش موفق، با لحنی دوستانه و به دور از قید و بندهای گفتگوهای نامه‌ای رسمی انجام می‌گیرد هر پاراگراف نباید بیش از پنج خط باشد. درشت كردن حروف، علامت تعجب و سوال و خط كشیدن زیر كلماتی كه مهم هستند، هم توجه خواننده را جلب می‌كند و هم متن را جالب‌تر و متنوع‌تر كرده از خطر یكنواختی نجات می‌دهد و دقت كنید كه بیش از اندازه این روش‌ها را به كار نگیرید چرا كه وقتی بر همه چیز تاكید كنید، در واقع بر هیچ چیز تاكید نكرده‌اید.

پیش از ارسال، از دیگران بخواهید كه آن را بخوانند و نظرشان را بگویند.با داشتن نظرات بیشتر ارسال بهتری می توانید داشته باشید.تجربه‌ نشان داده كه وقتی مردم نامه‌ای را باز می‌كنند، اول پیوست آن را می‌ خوانند. پیوست پیام‌های فروش هم چنین خاصیتی دارد. پس حتما برای ایمیل تبلیغاتی خود در نرم افزار ایمیل مارکتینگ پیوست بگذارید و هم این كه جالب توجه‌ترین و مهم‌ترین فایده خرید این كالا یا خدمات را در آن بگنجانید.

هنگام ارسال مشتری احتمالی خود را راهنمایی کنید بگویید كه برای خرید باید چه كار كند. البته یك جمله كوتاه و امری پاسخگو نخواهد بود. این صحبت هم باید دوستانه و با فعل دوم شخص مفرد نوشته شود. از همه مهم تر این كه غیرمستقیم باید به خواننده امر كند و این یعنی همان تشویق او به خرید مثلا شما می‌‌گویید: "با تماس با ما در قرعه کشی شرکت خواهید کرد پس  همین حالا دست به كار شو!"

البته لازمست كه همین مطالب جالب را به شیوه‌ای حرفه‌ای و مناسب بنویسید كه خواننده احساس خستگی نكند و تا پایان نوشته‌هایتان را بخواند.با این تفاسیر و داشتن نرم افزار ایمیل مارکتینگ می توانید کسب و کار خود را رونق بخشید و بر تعداد مشتریان خود بیفزایید.

غلامرضا سعیدیان بازدید : 134 دوشنبه 05 مرداد 1394 نظرات (0)

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ (EmailMarketing) چیست و شیوه ارسال صحیح ایمیل گروهی چگونه است !

ارسال ایمیل گروهی و به نوعی ( بازاریابی از طریق ارسال ایمیل ) تنها ارسال ایمیل با یک متن تبلیغاتی یا متن های معمول حراجی نیست و تبلیغات فقط به این معنا که از یک آدرس ایمیل به یک آدرس ایمیل متنی ارسال شود را بازاریابی ایمیل نمی نامند . دلیل تفاوت ارسال ایمیل سنتی با ایمیل مارکتینگ دقیقا همانند فضای مجازی است که در آن صرف تحویل یک برگ آگهی به فردی در خیابان یا سفارش آگهی برای شیرینی فروشی در مجله خودرو و ماشین نامش نه تنها تبلیغ و بازاریابی نیست ،بلکه به نوعی ضد تبلیغ و تحت شرایطی موجب فرار مشتری نیزخواهد شد .

بازاریابی پست الکترونیک Email Marketing در یک نگاه !

شیوه صحیح ارسال ایمیل تبلیغاتی از  طراحی ایمیل تبلیغاتی بصورت تصویری یا طراحی HTML  تا جستجو بانک اطلاعاتی تفکیک شده ایمیل فعال و ارسال ایمیل تبلیغاتی با رعایت استاندارد های ارسال ایمیل انبوه همه و همه نیاز به مشورت با یک کارشناس بازاریابی الکترونیک ،مسلط به میل سرور ها و قوانین و شرایط اسپم و شیوه های فرار از اسپم میباشد . در این مقاله تلاش شده تا بطور کامل کارشناسان بازاریابی و تبلیغات و شرکت های نوپا طراحی سایت یا شرکت های هاستینگ که به تازگی قصد افزودن خدمات ارسال ایمیل تبلیغاتی را دارند را با قوانین ارسال ایمیل گروهی وهمچنین  روش های صحیح و میزان تاثیر گذاری روی دریافت کننده ایمیل تبلیغاتی آشنا شوند.

 ایمیل مارکتینگ، شکلی از بازاریابی مستقیمی می باشد که از نامه های الکترونیکی یا ایمیل ها بعنوان ابزاری برای ارتباط تجاری یا پیام های تبلیغاتی استفاده می کند. در شکل کلی آن، هر ایمیلی که به یک مشتری مستعد فرستاده می شود، می تواند به نوعی ایمیل مارکتینگ محسوب شود. ولی در هر حال، این عبارت، معمولا برای اهداف زیر استفاده می شود:

فرستادن ایمیل با هدف افزایش ارتباط یک فروشنده و مشتریان قبلی یا فعلی وی، به منظور تشویق مشتریان نمونه و تداوم همکاری تجاری.
ارسال ایمیل با هدف دستیابی به مشتریان جدید یا متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خرید بی درنگ کالا یا خدماتی.
افزودن تبلیغات به پیام های الکترونیکی و ایمیل هایی که توسط شرکت ها برای مشتریان آنها فرستاده خواهد شد.
ارسال پیام های الکترونیکی از طریق اینترنت توسط ایمیل و همچنین خارج از اینترنت (بعنوان مثال، ایمیل شبکه ای و FIDO).
محققین در سال 2006، طبق برآوردی، تخمین می زدند که تنها در ایالات متحده، بالغ بر 400 میلیون دلار صرف ایمیل مارکتینگ شده است.

شیوه های نوین ارسال ایمیل انبوه (ایمیل مارکتینگ) در مقایسه با شیوه سنتی ایمیل

 مزایا و معایبی برای استفاده از ایمیل مارکتینگ در مقایسه با ایمیل های سنتی وجود دارد که در اینجا بطور مختصر به آنها خواهیم پرداخت . قبل از اقدام برای ارسال ایمیل تبلیغاتی با هدف بازاریابی از طریق ایمیل ،حتما مقاله مربوط به تفاوت ها و مقایسه ارسال ایمیل انبوه با میل سرور را با ارسال ایمیل سنتی با استفاده از پست الکترونیک رایگان یاهو و جی میل و . . . و یا ارسال ایمیل تبلیغاتی از طریق اوت لوک با ایمیل های POP3 که بر روی سرویس هاستینگ ویندوز یا هاستینگ لینوکس خود ساخته اید را مطالعه نمایید تا از حداکثر جلب توجه و جذب دریافت کننده در  ارسال ایمیل تبلیغاتی و تاثیرات مطلوب و سریعی بازاریابی از طریق پست الکترونیک با شیوه های استاندارد بهره مند شوید .

مزایای ایمیل مارکتینگ


  ایمیل مارکتینگ (از طریق اینترنت)، به دلایل زیر، در میان شرکت ها رواج یافته است:
بازگشت هزینه بطور کاملا دقیق، قابل ردگیری خواهد بود (از طریق سبد خرید و موارد مشابه) و ثابت شده است که این بازگشت هزینه، در صورتیکه ایمیل مارکتینگ به طریقه درستی صورت گیرد، بالا خواهد بود. ایمیل مارکتینگ، اغلب، طبق گزارشات، پس از سرچ مارکتینگ، موثرترین تاکتیک بازاریابی آنلاین می باشد.

تبلیغ دهندگان می توانند به افراد و شرکت هایی دسترسی داشته باشند که از طریق ثبت نام در سیستم دریافت ایمیل برای موضوعاتی که به آنها علاقه دارند، وارد سیستم شده اند.بیش از نیمی از کاربران اینترنتی، همه روزه، ایمیل های خود را برای دریافت یا ارسال پیام، چک خواهند کرد.ایمیل، ابزاری در دست بازاریاب های اینترنتی می باشد، بطوریکه در سال 2009، طبق برآوردی، سرمایه گذاری در آن، با افزایش 15 درصدی، به رقمی معادل 292 میلیون دلار در انگلستان رسید.

معایب ایمیل مارکتینگ

 
طبق گزارشاتی در اواسط سال 2008 میلادی که توسط شرکت خدمات ایمیلی Return Path بیرون داده شد، رسیدن ایمیل ها به مقصد که حتی توسط بازاریاب های قانونی ارسال می شوند، مشکلی اساسی می باشد. بر طبق این گزارش، سرورهای قانون مخصوص ارسال ایمیل، بطور میانگین نرخ ارسال موفقی معادل 56 درصد را داشتند. 22 درصد از پیام ها، در مرحله ارسال رد میشد و 8 درصد از آنها نیز فیلتر می شدند.

شرکت هایی که استفاده از ایمیل مارکتینگ را در برنامه های خود دارند، می بایست مطمئن شوند که برنامه هایشان، از قوانین اسپم سازی تخطی نمی کند نظیر ارسال هرزه نگاری ناخواسته، و قوانین بازرگانی (CAN-SPAM) در ایالات متحده، و در اروپا، حریم خصوصی و ضوابط محاورات الکترونیکی (تصویب شده در سال 2003)، و قوانین شرایط استفاده از خدمات اینترنتی یا ISP.

تبلیغات ایمیلی غیر ناخواسته (ثبت نامی)

تبلیغات ایمیلی غیر ناخواسته، یا بازاریابی به همراه مجوز از سوی کاربر، روشی از تبلیغات از طریق ایمیل است که در آن گیرنده پیام تبلیغاتی، به میل خود آنها را دریافت می کند. این روش، یکی از چند روشی است که توسط بازاریاب ها، برای حذف معایب بازاریابی ایمیلی، تشکیل شده است.


بازاریابی ایمیلی با قابلیت عضو شدن، ممکن است از تکنولوژی هایی که از پروتکل های hand shaking میان فرستنده و گیرنده استفاده می کنند، استفاده نماید. این سیستم، در نهایت به درجه ای از رضایتمندی میان مشتریان و بازاریاب ها خواهد رسید. چنانچه از روش بازاریابی با قابلیت عضو شدن استفاده شود، مواردی که به مشتریان ایمیل خواهد شد، قابل پیش بینی خواهد بود. فرض بر این است که مشتری؛ با تمایل خود، ایمیل ها را دریافت می کند و احتمال آنکه ایمیلی ناخواسته دریافت کند، به کمترین حد ممکت خواهد رسید. بطور ایده آل، تبلیغ دهندگان ایمیلی در سیستمی با قابلیت عضو شدن، برای مشتریان، بسیار آشنا تر و مرتبط تر از تبلیغ دهندگان غیر هدفمند خواهند بود.


مثالی خوب از بازاریابی با مجوز مشتری،نامه های خبری یا newsletter هایی می باشند که به مشتریان هدفمند تبلیغ دهندگان فرستاده خواهند شد. چنین نامه های خبری ای، مشتریان را از محصولات آتی، و وقایع در حال شرف، مطلع خواهد ساخت. در این فرم تبلیغات، شرکتی که می خواهد نامه ای خبری به مشتریان خود بفرستد، ممکن است از آنها بخواهد که آیا هنوز مایل هستند پیامی را از سوی آنها دریافت دارند یا نه.

اطلاعات تماسی مشتریان، می تواند در دیتابیسی قرار گرفته باشد و بازاریاب ها می توانند بطور خودکار، ایمیل هایی را برای مشتریان هدفمندشان ارسال نمایند. آنها همچنین می توانند تبلیغات را تنها به بخشی از مشتریان مرتبط تر ارسال نمایند.

 

قوانین و شرایط ایمیل مارکتینگ

در سال 2002 میلادی، اتحادیه اروپا، شرایطی را برای محاورات خصوصی و الکترونیکی، وضع می کند. مقاله 13 از این شرایط، استفاده از آدرس های الکترونیکی را برای مقاصد بازاریابی منع می کند. قوانین وضع شده، مجاب می کند که تبلیغات ایمیلی، می بایست غیر ناخواسته باشند بطوریکه ایمیل های ناخواسته تنها موقعی ارسال شوند که مشتری پیش از دریافت آن، با دریافت آن موافقت کرده باشد.

این قوانین، از سال 2002 میلادی، در تمامی ایالات آمریکا، به اجرا در آمده است. در انگلستان نیز در از سال 2003، این قوانین، تحت عنوان "قوانین حریم خصوصی و محاورات الکترونیکی" به اجرا در آمد و برای تمامی سازمانهایی که به نوعی از ایمیل برای محاورات خود استفاده می کردند اجباری شد.

قانون CAN-SPAM در سال 2003، جریمه ای را معادل 16,000 دلار، برای تخطی از قوانین اسپم سازی در نظر گرفت (16,000 دلار به ازای هر نفری که اسپم دریافت کند). در نتیجه بسیاری از بازاریاب های اینترنتی در ایالات متحده، از سرویسی یا از نرم افزارهای خاصی برای اطمینان از وفاداری به قوانین، استفاده می کردند.

قوانین جرائم رایانه ای ایران در ارتباط با ارسال ایمیل های اسپم و ناخواسته

در ایران نیز ارسال ایمیل هائی با عنوان های تبلیغاتی که بصورت مکرر و با سوء استفاده از نام و برند تجاری شرکت ها ارسال میشود و ایجاد مزاحمت میکند برخورد میشود . البته مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با قوانین جرائم رایانه ای عمر کمی دارد و وسعت جرائم اینترنتی کشور در ارتباط با محتوای مجرمانه وب
سایت ها و وبلاگ ها و همچنین هک و فیشینگ و . . موارد دیگر آنقدر زیاد است که احتمالا برای برخورد قطعی با ارسال کنندگان ایمیل های ناخواسته و مزاحم باید در ایران فعلا صبر کرد .

بسیاری از سیستمها، در زمان وضع این قوانین، مطابق با آن نبودند و به نوعی از استفاده از آنها، حالا دیگر شکستن قوانین محسوب میشد. بدین منظور، سرویس ها نوعا نیازمند آن بودند تا کاربران به تمایل خود، آدرس الکترونیکی خود را در اختیار آنها گذارند و یا در سیستم آنها، ثبت نامی را انجام دهند. همچنین، آنها می بایست از فروش آدرس ها و اطلاعات کاربران خود، پرهیز می کردند.


همزمان با سازماندهی در قوانین ارسال ایمیل، سرویس دهندگان ایمیل (ESP) نیز به مشتریان خود کمک می کردند تا سیستم بازاریابی ایمیلی خود را پیاده سازی و مدیریت کنند. ارائه دهندگان خدمات، الگوهایی را برای ارسال ایمیل ها فراهم می کردند و همچنین روشهایی را برای ثبت نام در سیستم و حذف خودکار، فراهم می کردند. برخی از ارائه دهندگان سرویس های ایمیلی یا ESP، آمارهایی را برای میزان پیام های با موفقیت ارسال شده و تعداد پیام های ارسال شده و باز شده را به مشتریان خود می دادند و همچنین آنها اطلاعاتی را در مورد آنکه چه میزان از دریافت کنندگان ایمیل های تبلیغاتی بر روی لینک های درون تبلیغات کلیک کرده اند را در اختیار مشتریان خود قرار می دادند.

قانون CAN-SPAM، بعدها، با برخی از اصلاحات جدید بروز رسانی شد. این اصلاحات، شامل موارد زیر بودند: خروج از سیستم رایگان باشد، و نیز تعاریفی از ارسال کننده، آدرس های الکترونیکی، یا تعداد میل باکس ها بعنوان آدرس حقیقی و تعریف "شخص"بودند. قوانین جدید، در جولای 2008 میلادی، به تصویب رسید.

غلامرضا سعیدیان بازدید : 125 شنبه 03 مرداد 1394 نظرات (0)

مدل‌های کسب‌وکار

مدلهای کسب وکار در فضای بر خط (به انگلیسی: Online)

تجارت و روشهای کسب وکار، یکی از مهمترین حوزه­هایی است که با به کارگیری فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی و اینترنت به سرعت و به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. بسیاری از روشهای سنتی کسب درآمد متحوّل گشته و روشها و ارزشهای جدید فراوانی نیز پا به عرصه وجود نهادند.

میزان نفوذ اینترنت به حدّی است که نمی­توان زندگی امروز را بدون آن تصّور نمود. تفریح، ارتباط، آموزش، تجارت، حقوق و حتی روابط شخصی، از این فناوری متأثر شده و عرصه جدیدی در پیش روی افراد و شرکتها نمایان گردید. فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در حوزه تجارت، نه تنها امکانات و تسهیلات متعددی برای شرکتهای ارائه کننده محصولات و خدمات به شیوه سنتّی مهیا نموده و باعث پیشرفت چشمگیر آنان شد، بلکه موجب ایجاد بنگاه‌های جدیدی شد که تنها به ارائه خدمات و سرویسها روی شبکه اینترنت ­پرداخته و یا به طور موازی در هر دو حوزه سنتی و نوین مشغول به فعالیت گردیدند. با گسترش اینترنت، نیازهای جدید، منابع جدید، محصولات جدید، نگرشها و راه‌های جدید برای کسب و کار و همینطور ارزشهای جدید برای بنگاه و مشتری به وجود آمدند و مباحثی نظیر اقتصاد دیجیتالی مطرح گردید که با نگرش کاهش قیمت محصول/سرویس برای مصرف کننده تا نزدیک صفر و کسب درآمد از راه‌های دیگر وارد عرصه شدند.

ارزشهایی جدید حاصل از این فناوری، به دو دسته تقسییم می­شوند: دسته اول ارزشهایی هستند که قبلاً هم مطرح بودند ولی بستر ارائه مناسب نداشتند(Traped Value). مثلاً می­توان از راحتی دستیابی به منابع مختلف و یا قدرت قیمت گذاری مشتری در فضای جدید به عنوان Trapped Value نام برد. دسته دوم ارزشهایی هستند که در گذشته اصلاً مطرح نبودند و تنها با ایجاد فناوریهای جدید امکان بروز پیدا کردند(New to the world Value) می­باشند که از آن جمله می­توان امکان ارائه سفارشی محصولات برای هر مشتری و یا تشکیل جوامع مجازی را نام برد. نکته مهمی که در اینجا مطرح می­شود تواناییهای منحصر به فرد فضای وب است که امکان ایجاد روشهای جدید کسب و کار، ارزشهای جدید برای مشتری و منابع و منافع متعدد برای شرکتها و تمایز با کسب و کار سنتی و فیزیکی را مهیا می­کند. به عنوان مثال حراجی­های اینترنتی (مانند eBay در دنیا و Semsari سمساری در ایران) که امکان مشارکت افراد مختلف از نقاط جغرافیایی مختلف را در یک حراج و خرید کالا از راه دور را ممکن می­سازند و یا دریافت آسان کالاهای دیجتال (digital download) مانند موسیقی و کتاب در هر لحظه و در هر مکان و در کل، پیشنهادات جدید شرکتها به مشتریان نظیر حق انتخاب و کنترل گسترده بر محصولات بدون استفاده از مشخصات خاص فضای online ممکن نبود.

مشخصات خاص فضای وب

در این بخش تعدادی از خصوصیات و مشخصه­های اصلی و کلیدی فضای وب آورده شده‌است. بعضی از این خصوصیات به ماهیت «باز» وب مربوط است که در آن هر کاربر اینرنت در هر زمان و هر مکان می­تواند خود یک تهیه کننده (provider) اطلاعات و محصولات جدید باشد و بعضی دیگر از خصوصییات به ماهیت ابررسانه­ای اینرنت مربوط می­شود:

• شبکه توزیع شده غیرمتمرکز کامپیوترها– شبکه شبکه‌ها • ساختار باز – در دسترس بودن اطلاعات همه • هر کاربر خود می‌تواند یک تولید کننده باشد • قابلیت دسترسی در هر مکان و در هر زمان • دیجیتالی بودن اطلاعات • امکان دسترسی سریع به اطلاعات • سهولت اصلاح محتویات • پایداری و دوام ارتباطات در طول زمان • قابلیت ارجاع بالا • امکان ثبت و پیگیری عملکرد مشتری • پاسخ‌های رفتاری لزوماً به مشخص شدن هویت کاربر منجر نمی‌شوند • جهت گیری به سمت دسترسی به کلیه اطلاعات • رفع محدودیت مکانی میان خریدار و فروشنده • ناشناخته بودن منلبع اطلاعات • مقیاس پذیری بیشتر نسبت به دنیای فیزیکی • افزایش نقش ارتباط شفاهی (Word-of-mouth) • تغییر پیوسته وب • ارائه و دسترسی غیر خطی • نیاز به فعالیت کاربر دارد • مدل ارتباطی چند به چند • ارتباط همزمان (همگامی) و غیر همزمان(Asynchronous) • تعامل با ماشین مورد نیاز است • تعامل با کاربر در آن دخیل است • عدم محدودیت برای ذخیره اطلاعات • قابلیت توسعه به منابع خارجی بیرون از وب • محدوده محتویات هر آن چیزی است که دیجیتال می‌شوند. (صدا، تصویر، نوشتار و غیره) • فقدان محدودیت‌های فیزیکی در محتوا • سهولت در دسترسی و بلزیابی اطلاعات • ابزار انتقال را می‌توان برای اهداف متفاوت و متضاد بکار برد • عاملهای نرم‌افزاری را می‌توان در محتوای فرایند به­کار برد • انجام کپی­های دیجیتالی ذاتاً مجانی هستند • با طبقه‌بندی مشتریان، گروه‌های مجازی خود به خود شکل می‌گیرند

طبیعی است که در بین این مشخصات، برخی مهمتر و کارآمدتر از بقیه به نظر آیند. از زاویه دیگر بعضی از این مشخصات را می­توان برای سازمانها جزء موقعیتها و برخی را جزء تهدیدها دانست؛ ولی این امر ذاتی نبوده و بسته به موقعیت و وضعیت بنگاه می­باشد. به عنوان مثال «کم هزینه بودن ورود به عرصه رقابت» از نظر یک شرکت تازه‌وارد به یک حوزه خاص مزیت و از نظر یک شرکت قدیمی و فعال در آن حوزه تهدید محسوب می­شود.

دستاوردهای فناوری وب برای بنگاه‌ها و سازمانهای تجاری

برخی از دستاوردهای فناوری وب برای بنگاه‌ها و سازمانهای تجاری:

• ایجاد فرم­های جدید تجارت و واسطه­گری

• Brandها به صورت برخط و برون‌خط با ارزشتر می‌شوند

• استراتژی‌های نوین بازاریابی را ممکن می‌سازد

• مدل­های کسب و کار رقابتی و چالش برانگیز

• امکان ارسال میزان بیشتری اطلاعات با قیمت کمتر به مشتری

• قابلیت دستیابی به بازارهای جدید

• دسترسی به اطلاعات بیشتری از مشتریان، موجب افزایش سطح سفارشی سازی (customization) می­گردد

• می‌تواند اصلیت مشتریان جدید را شناسایی نماید. (رویدادهای ناشناخته را به معاملات شناخته شده تبدیل می‌کند)

• افزایش بازدهی­های کانالهای ارتباطی (پیشنهادهای الکترونیکی به سرعت انجام می‌شوند)

• کاهش هزینه‌های تولید و توزیع کالاهای اطلاعاتی.

• صرفه جویی در هزینه توزیع کالاهای دیجیتال

• تحت تعقیب قراردادن به خاطر محتویات مشکل است

• امکان تخمین مناسب در پاسخ به تبلیغات

• امکان شخصی سازی ارتباطات با مشتری

• تسریع حضور در بازار جهانی

• تهدیدی برای فروشندگان متکی به موقعیت جغرافیایی و بنگاه‌هایی است که مشتریانشان از ارزان­فروشان دورافتاده‌اند.

• تعامل بیشتر با مشتریان، بازاریابی مستقیم و ارتباط یک به یک را میسر می‌کند

• افزایش بازدهی‌های عملیاتی در تجارت­های Online. (انتقال بیشترمراحل معامله به مشتریان)

• مشتریان را می‌توان به فعالیت‌های توسعه محصولات سوق داد

• منافع فراوان برای بنگاه‌های پیشرو (نفر اول برنده همه چیز است)

• اهمیت فوق­العاده محدودیت‌های قانونی (حریم شخصی)

• امکان توسعه بسیار سریعتر Brand نسبت به روشهای سنتی

دستاوردهای فناوری وب برای کاربران و مشتریان

تکنولوژی جدید همچنین دستاوردهای جدیدی نیز برای کاربران عادی و مشتریان به همراه آورده‌است. تعدادی از آنها مطلوب نظر کاربران بوده و موجب تسهیل در فعالیتهای آنها می­شود و تعدادی نیز باعث افزایش پیچیدگی مسائل و سردرگمی کابران گردیده­اند. از مهمترین دستاوردهای کاربران و مشتریان قدرتی است که این فناوری برای جستجوی اطلاعات مورد نظر و اخذ تصمیمات متناسب با آن در اختیار مشتریان قرار می­دهد. در اینجا به تعدادی از دستاوردهای فناوری وب برای کاربران و مشتریان بنگاه‌های تجاری اشاره شده‌است:

• انباشتگی اطلاعات

• با ارزش بودن اطلاعات مشتری

• فراهم کردن امکان ناشناس ماندن

• کنترل بیشتر مشتری بر امور

• قدرت بیشتر مشتری

• راحتی بیشتر برای مشتری

• تسهیل در دریافت خدمات آزمایشی و رایگان (trial)

• تازگی و جذابیّت

• امکان دسترسی بیشتر به محصولات نایاب

• قیمت­های ارزانتر (تا محدوده‌ای، مجانی)

• دشواری در یافتن اطلاعات مورد نظر به دلیل حجم بالای اطلاعات

• ماهیت سرگرم‌کننده

• مشتری باید در استفاده از اینترنت اشتیاق کافی را داشته یاشد.

مدل کسب و کار

«مدل‌های کسب و کار در حوزه وب، از مفاهیمی هستند که بیشترین بحث و تبادل نظر و کمترین درک و اتفاق نظر روی آنان صورت گرفته‌است.»(مایکل راپا).

مدل کسب و کار به بیان ساده عبارت از متدی است که شرکت در فعالیتهای تجاری در پیش گرفته و با کسب درآمد ثبات خود را حفظ می­نماید. در این مدل با توجه به منابع در دسترس و نیاز مشتری، پیشنهادی برای عرضه ارزش مورد نظر مشتری ارائه شده و منافع و درآمد نصیب شرکت می­سازد. به تعبیری دیگر «مدل کسب و کار چگونگی کسب درآمد توسط بنگاه را با مشخص کردن جایگاه آن در زنجیره ارزش مشتری تشریح می­کند.»

در قسمت قبل ویژگیهای منحصر به فرد فضای وب و منافع و دستاوردهای این فضا را برای کاربران/ مشتریان و همچنین سازمانهای تجاری بیان کردیم. حال باید ببینیم که از چه راه‌هایی می­توان در این فضا برای بنگاه‌ها و شرکتهای تجاری online درآمد کسب نمود و در نهایت با ترکیب منافع مشتری و منافع بنگاه و روش کسب درآمد بتوانیم انواع مدلهای کسب و کار را بررسی و تحلیل نماییم. تعدادی از روشهای کسب درآمد در فضای online:

- کارمزد تراکنش (Transaction fees): شرکت به ازای انجام هر تراکنش کارمزد دریافت می‌کند.

-کارمزدهای میزبانی(Hosting fees): دریافت وجه برای میزبانی برنامه­های کاربردی و تعاملات دیگران از طریق بسترهای کسب و کار الکترونیکی بنگاه (مدل‌های ASP)

- کارمزدهای مراجعه(Referral Fees): سایت تجاری اطلاعاتی از محصولات و سرویس‌های سایت‌های دیگر را در اختیار مشتری می‌گذارد و زمانی که مشتری به آن سایت مراجعه می‌کند، مراجعه شونده به سایت معرفی کننده کارمزد می‌پردازد.

-حق اشتراک(Subscription fees):پرداخت‌های منظم برای دسترسی به اطلاعات و سرویس‌های فراهم شده

- کارمزد حق امتیاز(License fees): دریافت کارمزد به ازای فرآیندهایی که شرکت در آن دارای سهم می‌باشد. سیستم سفارشات “One-Click Ordering” شرکت آمازون از نمونه‌های این سیستم هاست. این لیسانس به بسیاری از شرکت‌ها واگذار شده‌است.

- کارمزد به ازای هر دسترسی(Pay-per-view):پرداخت کارمزد به ازای هر بار دسترسی به اطلاعات.

-کارمزدهای عملیاتی(Pay-per-performance):دریافت کارمزد درصورت انجام کامل عملیات.

-کارمزدهای پرداخت خرد(Micropayment):دریافت کارمزدهای داد و ستدی بسیار اندک ولی به تعداد زیاد.

-تبلیغات(Advertising): این امکان را به سازمان تجارت الکترونیکی شرکت می‌دهد که در راستای تبلیغات برای شرکت‌های دیگر فعالیت نماید. از این جمله می‌توان سایت مای نیاز (MyNiaz.com) را نام برد.

-حمایت(Sponsorships): دریافت کارمزد به ازای تقبل حمایت (Sponsorship) سایت‌های الکترونیکی دیگر در سازمان خود.

-مدل رانسام(Ransom Model): در اختیار گذاشتن بخشی از اطلاعات به صورت رایگان و شارژ مشتری برای اطلاعات و یا دسترسی بیشتر. مثال: «استفان کینگ» یک بخش را به صورت رایگان در اختیار می‌گذارد و در صورت تمایل مشتری به خواندن همه کتاب یا بخش‌های بعدی از او کارمزد دریافت می‌نماید.

- فروش کالاها و یا ارائه خدمات (sale of goods / services):متداول­ترین مدل – عرضه کالاها و خدمات را در اینترنت به ازای دریافت وجه آنها

-فروش اطلاعات مشتری(Sale of customer data): جمع‌آوری اطلاعات مشتری و فروش آن به دیگران. این فعالیت در اروپا ممنوع می‌باشد ولی در آمریکای شمالی کاملاً متداول است.

- پاسخ Offline به مشتری (Offline customer response): اینترنت برای جلب مشتریان استفاده می‌شود و در ادامه فعالیت­های سودآور، خارج از اینترنت و به صورت Offline انجام می‌شود.

-کارایی واثربخشی بیشتر در معاملات (Efficiency & effectiveness gains): بازدهی عملیات تجاری به دلیل خطاهای کمتر، اطلاعات بیشتر و دقیقتر و... بالا می‌رود

- سرویس­های ارزش افزوده (مدل لینوکس)((Value-added services(Linux model): به ازای سرویس‌های جدید که برای کالاها و سرویس‌های رایگان در اینترنت پیشنهاد می‌شود، کارمزد دریافت می‌گردد.

- Virtual real-estate :حضور مداوم شرکت در فضای مجازی وب و کسب موقعیت ممتاز و فروش یا اجاره این موقعیت به سایرین

 

غلامرضا سعیدیان بازدید : 113 چهارشنبه 31 تیر 1394 نظرات (0)

سیستم همکاری در فروش

سیستمهای همکاری در فروش شاید یکی از پرطرفدارترین انواع کسب و کارها باشند که می توان آنها را در خانه و تنها با داشتن یک کامپیوتر و اتصال اینترنت، انجام داد. اما همین محبوبیت و پتانسیل درآمدی بسیار بالای آنها، باعث شده است که سیستمهای متنوعی از گوشه و کنار دنیای اینترنت سر بر آورند. در این سیستمها، رابطه ای برنده-برنده وجود دارد.

به این ترتیب که با فروشی که توسط هر نماینده فروش یک سیستم صورت می گیرد، مدیر سیستم سود می کند و به عنوان پاداش، درصدی از هر فروش که توسط نماینده صورت گرفته است، به خود او تعلق می گیرد.

مزایای سیستمهای همکاری در فروش

۱. بزرگترین مزیتی که برای این سیستمها می توان قائل شد، این است که تنها کار نماینده فروش در این سیستمها معرفی و تبلیغ محصول یا محصولاتی است که از سبد محوصلات فروشگاه انتخاب می کند و سایر مراحل کار بر عهده فروشگاه یا شرکت مورد نظر است. با این حساب دیگر در گیری با مسائلی چون بسته بندی و ارسال محصولات و تهیه مواد خام برای نماینده فروش وجود ندارد. که خود این موضوع باعث می شود تا نماینده تمرکز بیشتری بر فروش داشته باشد که این باعث افزایش سود نماینده و متعاقباً شرکت خواهد شد و افزایش سود نیز باعث افزایش تمایل فروشنده به فروش می گردد که این سیکل همچنان ادامه خواهد داشت.

۲. در سیستمهای همکاری در فروش، میزان پورسانت عمدتاً بسیار بالاست که این موضوع به نوبه خود باعث سود بالای نمایندگان فروش می شود. مطمئناً سود بیشتر انگیزه هر فروشنده ای را برای فعالیت بیشتر و کسب درآمد بیشتر زیاد می کند.

سیستمهای همکاری در فروش برگزیده

 

۳. در شیوه کسب درآمد اینترنتی از طریق Affiliate Marketing تمام کارها به صورت آنلاین انجام می شود. از ثبت نام در سیستم تا کلیه مراحل تبلیغات و فروش محصول به صورت آنلاین و از طریق اینترنت صورت میگیرد و در کل این پروسه تنها کاری که نماینده فروش باید انجام دهد تبلیغات محصول است به گونه ای که کاربران اینترنت به راحتی محصول یا محصولات وی را در سطح اینترنت پیدا کنند و آنها را در سایت شرکت یا فروشگاه سفارش دهند و در حقیقت خرید کنند. همانطور که ملاحظه می کنید کل پروسه به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور شما انجام شد.

۴. به عنوان آخرین نکته می توان گفت که سیستم های همکاری در فروش یکی از بهترین فرصتهای کار در منزل و کسب درآمد اینترنتی را فراهم آورده اند که در صورت انتخاب سیستم مناسب، می توانند درآمد اینترنتی مکفی برای شما کارآفرین آنلاین عزیز ایجاد کنند.

چه سیستم همکاری در فروشی را انتخاب کنم؟

با توجه به تعدد سیستم های همکاری در فروش در سطح اینترنت ذکر نکاتی در مورد انتخاب سیستم مناسب لازم به نظر می آید:

۱. به میزان پورسانت محصولات توجه داشته باشید و اینکه هزینه تبلیغ و معرفی این محصول برای شما تا چه اندازه خواهد بود.

۲. آیا مدیر سیستم در راستای معرفی و فروش محصولات، آموزشهایی در نظر گرفته است؟ توجه داشته باشید که برای کسب درآمد از اینترنت از طریق سیستم های همکاری در فروش، نیاز به آموزش دارید و باید بدانید که کلیت درآمد اینترنتی چیست و چگونه می توان کسب و کار اینترنتی ساخت. (به همین منظور، پس از عضویت در سیستمهای همکاری در فروش می توانید از بخش آموزش رایگان کسب درآمد از اینترنت در راستای ارتقاء فروشتان بهره بگیرید که در واقع معلم شما در مسیر پیشرفت در کسب و کار اینترنتیتان خواهد بود.)

۳. به شرایطی که محصول در آن به فروش می رسد توجه کنید. برای مثال هزینه ارسال، نحوه ارسال، مدت زمان ارسال، نحوه پرداخت وجه و … . معمولاً سیستم های همکاری در فروش ایرانی از شیوه پرداخت در زمان تحویل استفاده می کنند یعنی پس از ثبت سفارش خریدار و تحویل سفارش به وی، وجه محصول توسط مأمور پست دریافت شده و به شرکت منتقل میشود. با این حساب خریدی که شما امروز انجام داده اید در بهترین حالت ۱۰ روز طول خواهد کشید که پورسانت آن محاسبه شود و به حسابتان در بخش کاربری سایت واریز گردد!!! البته این خوش بینانه ترین حالت بود.

عده ای از افراد معتقدند که این شیوه دریافت وجه، باعث فروش بیشتر و جلب اعتماد مشتری می شود. اما به نظر من چنین حرفی کاملاً نادرست است و راه ایجاد اعتماد در مشتری می تواند متفاوت از این شیوه باشد. برای مثال معرفی کامل مدیر سایت یا فروشگاه یا شرکت و سوابق وی نقش بسیار مهمی در ایجاد اعتماد در خریدار ایفا می نماید. با روشهایی اینچنینی است که یکی از بزرگترین شرکتهای Affiliate Marketing دنیا یعنی SFI Marketing Group هرگز از شیوه پرداخت در زمان تحویل استفاده نمی کند. اگر به بخش فروشگاهی SFI یعنی Triple clicks مراجعه نمایید و مبادرت به ثبت سفارش کنید یعنی در واقع از این فروشگاه خرید انجام دهید، شاهد انواع روشهای تسویه حساب خواهید بود به جز پرداخت در زمان تحویل!!

۴. رابطه بین حداقل پرداخت و سطح پورسانتها را بررسی کنید. وقتی پورسانت محصولات پایین و حداقل پرداخت بالا باشد، دوام آوردن در سیستم تا حدودی دشوار خواهد شد. همچنین به تعداد دفعات پرداخت در طول ماه توجه کنید.

۵. به عنوان آخرین نکته، به نو و جدید بودن محصولات توجه داشته باشید یعنی اینکه تا به حال مانند آنها وجود داشته یا نه. این مورد نیز در موفقیت شما بسیار مؤثر خواهد بود. محصولات نو یعنی امکان یافتن مشتریان بیشتر نسبت به محصولات معمول.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
وبلاگ آموزشی دوره مدیر کسب و کار الکترونیک مرکز پیشرفته ارم مشهد
اطلاعات کاربری
آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 996
  • بازدید کلی : 6,539
  • کدهای اختصاصی